اشتباهات-رایج-سئو
اشتباهات رایج سئو

یکی از تکنیک های اثر گذار در بحث سئو سایت محتوای آن است که باید بر اساس استانداردهای تعریف شده توسط موتورهای جستجوگر و با توجه به نیاز کاربر تامین شود در این بخش به بررسی اشتباهات رایج سئو می پردازیم با تحریریه وینت همراه باشید.

بر اساس الگوریتم های جدید گوگل سایت هایی که از محتوای بی ارزش و کپی استفاده می کنند یا اینکه بیش از اندازه از کلمات کلیدی استفاده می کنند تا در صفحه اول گوگل قرار بگیرند به شدت مورد جریمه قرار می گیرند. بنابراین رعایت استانداردها در بازاریابی محتوا چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته شده است چرا که باعث می شود سایت به صورت کاملا قانونی در صفحه اول گوگل قرار بگیرد و در صورت رضایت کاربران از مطالب سایت پایداری طولانی مدتی داشته باشد.

عوامل مهم در بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی وب سایت بسیار فراتر از به کاربردن چند کلمه کلیدی ساده در داخل متن است. به عبارتی دیگر یک محتوای خوب علاوه بر اینکه باید میزان مناسبی از کلمات کلیدی در آن به کار رفته باشد باید منحصر به فرد، بدون ایراد نگارشی و از همه مهم تر مخاطب پسند باشد. و البته توجه داشته باشید که برخی از عوامل سئو نیز مربوط به رعایت استانداردهای کدنویسی و طراحی سایت می باشد که پیش از شروع بازاریابی محتوا باید از آن اطمینان حاصل نمود.

نوشتن برای موتور های جست و جو

الگوریتم گوگل هر سال برای رتبه بندی وب سایت ها تغییر می کند و هیچ گاه این تغییرات به صورت عمومی در اختیار وبمستر ها قرار نمی گیرد و هیچ کس از تغیرات این الگوریتم ها مطلع نمیباشد. در گذشته شما باد به کار گیری زیاد کلمات کلیدی می توانستید به سادگی در صفحه اول گوگل قرار بگیرید اما این روش امروز نه تنها جواب نمی دهد بلکه باعث جریمه سایت نیز می شود. در حقیقت تلاش گوگل برای بالا آمدن مفید ترین سایت در نتایج جستجو است ! پس رضایت کاربر را همیشه در نظر بگیرید. گوگل مخاطب پسند بودن مطلب را از میزان Bounce rate یا همان نرخ بازگشت و میزان اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه های اجتماعی بررسی می کند.

 

در حقیقت تلاش گوگل برای بالا آمدن مفید ترین سایت در نتایج جستجو است ! پس رضایت کاربر را همیشه در نظر بگیرید.

اشتباهات رایج سئو در یک سایت تازه تاسیس

وب سایت های تازه تاسیس برای ارتقا رتبه سایت در گوگل معمولا از کلمات کلیدی مربوط به حوزه کسب و کار خود استفاده کنند در حالی که این یک اشتباه فاحش به شمار می رود چرا که سایت تازه تاسیس از لجاظ رتبه و شاخص بسیار با حد ایده ال فاصله دارد بنابراین بهتر است از کلمات کلیدی ترکیبی در آن استفاده شود .. به عنوان مثال در وب سایت های تازه تاسیس به جای کلمه کلیدی “فروش عطر” می توان از کلمه کلیدی “فروش عطر مردانه” استفاده نمود. شاید تعداد جست و جو در آن کم تر باشد اما باعث می شود تا شما در این کلمه کلیدی در رنک یک قرار بگیرید.

همان طور که گفته شد به کار گیری تنها کلمه کلیدی به تعداد زیادی نه تنها باعث افزایش رتبه نمی شود بلکه باعث می شود تا سایت شما جریمه شود . معمولا میزان استفاده از کلمه کلیدی در بهترین حالت باید بین ۱ تا ۲.۵ درصد باشد تا بهترین تاثیر را داشته باشد.

بهینه سازی بیش از حد محتوا

یکی دیگر از اشتباهات رایج سئو زیاده روی در فاکتورهای سئو است. زیاده روی در هر کاری باعث ضرر می شود و در مورد بهینه سازی نیز این موضوع بسیار صادق است به گونه ای که زیاده روی در هر یک از موارد سئو باعث جریمه شدن سایت شما توسط گوگل می شود. شما باید تعادل را برقرار کنید و نیاز کاربر را در اولویت کار خود قرار دهید.

عدم توجه به لینک بیلدینگ

یکی از اشتباهات رایج سئو بسیار تاثیر منفی شدیدی و غیر قابل جبرانی دارد بک لینک ها هستند. اگر شما یک محتوای خوب نوشته و دیگران آن را وب سایت به اشتراک بگذارند، اصلاحا شما صاحب یک بک لینک از سایت ایشان شده اید. اما در لینک بیلدینگ شما در محتوای خود به سایر صفحات وب سایت لینک داخلی می دهید و گوگل با ایندکس این صفحه سایت سایر صفحات را هم بررسی کرده و باعث افزایش رتبه می شود. این مورد خود به تنهایی حساسیت بالایی دارد که در مقاله  ۶ تصور اشتباه در مورد لینک بیلدینگ آنها را توضیح داده ایم.

اگر می خواهید از لینک بیلدینگ بهره گیری کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید . اول اینکه از لینک های داخلی بیش از حد استفاده نکنید. (حداکثر تعداد برای یک مطلب ۹۰۰ کلمه ای  ۴ تا ۶ لینک می باشد.)

مورد دوم لینک های اسپم داخل کامنت ها هستند. بعضی از لینک هایی که در کامنت ها هستند مخرب به شمار می روند بنابراین اجازه کامنت گذاری در وب سایت را بیش از تایید به کاربران خود ندهید و بعد از آن لینک ها را به صورت nofollow قرار دهید.

سومین مورد ارتباط دهی میان وبلاگ هاست بعضی از مدیران وب سایت لینک هایی را درون سایت خود قرار می دهند که محتوای آنها هیچ ربطی به وب  سایت خودشان ندارد بنابراین باید به این موضوع نیز توجه لازم شود .

 

فقط یک بار محتوای سایت را در شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری کنید

امروزه اکثر افراد از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند بنابراین شبکه های اجتماعی از بهترین ابزار ها برای منتشر کردن مطالب وب سایت شما به شمار می روند . بنابراین مطالب نوشته شده توسط شما باید به گونه ای باشد که قابلیت به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی داشته باشد و دکمه های به اشتراک گذاری را نیز در زیر مطلب خود قرار دهید . با توجه به سرعت به اشتراک گذاری در این شبکه ها یک بار ارسال مطلب کافی نخواهد بود و باید چندین مرتبه آنها را در شبکه های اجتماعی ارسال نموده تا دیده شود .

اشتباهات رایج سئو