ویژگی-های-لوگو-خوب

چرا به بازسازی لوگو نیاز داریم ؟

لوگو ها دارای طول عمر هستند و پس از مدتی بهتر است مجددا آنها را طراحی کنیم. مهم نیست که تغییرات انجام شده در لوگو تا چه اندازه ظریف و ریز باشد اما در هر صورت باید در لوگوی جدید اعمال شود تا مخاطب جدید را بیشتر به خود جذب کند .

راهنمای بازسازی لوگو

به همین دلیل امروز قصد داریم تا چند شاخص را به شما معرفی کنیم که باعث می شود تا بتوانید لوگوی خود را به بهترین نحوه به روز رسانی کنید .در ادامه این مقاله با تحریریه وینت همراه باشید.

سن لوگو

اولین مورد در بازسازی لوگو که عنوان می شود سن آن است منظور اینکه که آخرین زمان به روز سانی لوگو چه زمانی بوده است . اگر می خواهید که لوگوی خود را به روز کرده و در عین حال نمی خواهید که مخاطبین اطلاعات لوگوی قبلی را از دست بدهند می توانید تغییرات خیلی کمی بر روی آن اعمال کنید . به عنوان مثال شرکت گوگل در سال ۱۹۹۸ اولین لوگوی خود را طراحی نمود با این وجود هر ۵ سال یکبار اقدام به تغییر لوگوی خود می کند.

بازسازی لوگو اپل

بازسازی لوگو به صورت مدرن

لوگو ها نیز از زمان مانند مدل های مو و یا لباس تاثیر می گیرند به عنوان مثال در اواخر دهه نود شاهد به کار گیری نماد های هندسی و مینیمالیستی در لوگو ها بودیم که همگی مربوط به آن زمان بودند بنابراین باید در طراحی لوگوی جدید به مدرن کردن ان نیز توجه داشته باشیم .

رعایت سادگی در بازسازی لوگو

در امروزه لوگوهایی موفق تر هستند که انعطاف پذیری بالایی دارند و در هر فضایی با هر اندازه ای قابل درک هستند. اگر لوگوی شما بیش از حد پیچیده است بهتر است که در بازسازی لوگو اصل سادگی را رعایت کرده تا مخاطبین بیشتری را جذب کنید.

تغییرات لوگو گوگل

چه زمانی برای بازسازی لوگو مناسب است ؟

اگر شرکت شما در حال انجام تغییرات ساختاری است بهترین فرصت برای بازسازی لوگو نیز همین زمان است و نوع تغییر بستگی به تغییر شرکت دارد مثلا اینکه شرکت شما با شرکت دیگری ادغام شده است یا اینکه پیشرفت مهمی در آن صورت گرفته است . هنگام ادغام شدن بخش های جدید به شرکت بهتر است از سه روش زیر در طراحی لوگو استفاده کنید .اول اینکه اگر شرکت با شرکت بزرگتری اقدام شده است بهتر است در طراحی لوگو بیش تر از شرکت بزرگ استفاده شود . دوم اینکه اگر از لحاظ قدرت و محبوبیت شرکتها یکسان بوده اند به یک اندازه در لوگو از هر دو شرکت استفاده شود . و سومین مورد استفاده کردن از یک نام تجاری جدید برای شرکت ادغام شده است که می تواند تاثیر بهتری بر مخاطب هم داشته باشد .

اگر به تازگی شرکت خود را راه اندازی کرده اید می توانید از تغییرات یا بازسازی لوگو های مشهور برای خود استفاده کنید تا زمانی که بتوانید بر اساس فعالیت های شرکت خود یک لوگوی منحصر به فرد داشته باشید .

بازسازی لوگو