استفاده مناسب از تگ های Header یا تگ عنوان جهت بهینه سازی وب سایت

استفاده مناسب از تگ های Header یا تگ عنوان جهت بهینه سازی وب سایت
۴.۷۵ | از ۴ رای

مسئله سئو وب سایت یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران وب سایت در سرتاسر دنیا به شمار می رود . شما هر چه قدر سایت خوبی داشته باشید اما در صورتی که مسائل سئو وب سایت را رعایت نکرده باشید عملا کار شما با شکست مواجه خواهد شد . همان طور که می دانید  تگ های Header یکی از مهم ترین مسائل برای سئو یک وب سایت به شمار می رود . با استفاده از تگ عنوان ما می توانیم موضوعات مطلب خود را تقسیم بندی کرده و به خواننده برای درک بهتر آن کمک کنیم . بنابراین استفاده از تگ های عنوان تنها برای بزرگ کردن یا پر رنگ کردن یک متن در نوشته شما نیست و از جنبه سئو وب سایت نیز اهمیت بسیاری دارد شما با استفاده از این تک ها به بات های گوگل اطلاع میدهید که موضوع صحبت شما چیست و چه چیزی در این میان برای شما اهمیت دارد.

تعریف تگ های Header

تگ های عنوان توسط وب سایت W3Schools  تعریف شده اند : تگ های <h1> تا <h6> که برای معرفی عنوان ها در یک مقاله اینترنتی به کار می روند . بنابر این تعریف تگ H1 برای هر وب سایتی حیاتی است و باید حداقل یک بار از این تگ در آن استفاده شده باشد ( البته در مقاله ای در سایت moz.com اشاره شده که از این تگ نباید بیش از یک بار استفاده کرد) و تگ H6 از اهمیت کم تری برخوردار است و برای جداسازی عنوان های کم اهمیت در یک مقاله می توان از آن استفاده نمود .

تگ های H1 باید به اصلی ترین موضوع اشاره کنند و در دنباله آنها از تگ های H2 و H3 نیز استفاده شود . تگ H1 معمولا پر رنگ ترین و درشت ترین تگ نوشته شده می باشد در حالی که تگ H6 از لحاظ فونت و رنگ کوچک ترین به شمار می رود . البته اصلی ترین هدف استفاده از این تگ ها برای جلب رضایت خوانندگان شما می باشد تا بتوانند درک درستی از موضوعات مطلب شما داشته باشند . موتور های جست و جو نیز از این تگ ها برای پیدا کردن موضوعات مطالب شما و ایندکس کردن آنها نیز استفاده می کنند . به عبارتی دیگر می توان گفت که تگ های عنوان نشان دهنده ساختار نوشته شما می باشند .

چگونه از تگ های Header برای سئو استفاده نماییم ؟

به غیر از موضوعات گفته شده در مورد تگ های عنوان شما باید چند نکته ی دیگر نیز درباره آنها بدانید .

هدف استفاده از تگ های Header : 

اصلی ترین هدف برای استفاده از تگ های عنوان دسته بندی مطالب شما می باشد . بدین ترتیب کاربر می تواند موضوع مد نظر خودش را به سرعت در مقاله شما پیدا کند . بدین ترتیب می توانید آمار رضایت مخاطبین خود را بالاتر ببرید .
تا به اینجا متوجه شده اید که تگ H1 مهم ترین تگ در بین تگ های Header محسوب می شود . بنابراین باید زمانی که از این تگ برای وب سایت خود استفاده می کنید یک توضیح جامع در مورد وب سایت خود به کاربر ارائه دهید . بنابراین تگ H1 باید یک به خوبی موضوع پاراگراف را به کاربر ارائه دهد .

سلسله مراتب

برای سئو بهتر باید تگ های استفاده شده در وب سایت شما به ترتیب h1 سپس h2 و h3 و h4 و h5 و h6 باشد تا بهترین بازدهی را از لحاظ سئو داشته باشد .

تگ های عنوان با استفاده از کلمات کلیدی :

کلمات کلیدی یکی از مهم ترین موراد در سئو به شمار می رود . کلمات کلیدی برای یک وب سایت در چند نوع مختلف است که مهم ترین آن فوکوس کیورد یا کلمه کلیدی مرکزی است . این کلمه کلیدی که شاکله اصلی مطلب شما به شمار می رود بهتر است در عنوان ، متا و تگ h1 مطلب شما به کار برود .

میزان استفاده از تگ های عنوان

توصیه اصلی در استفاده از تگ های عنوان این است که از تگ h1 تنها یک بار در یک صفحه وب استفاده شود . چرا که این تگ ها حکم تیتر اصلی یک روزنامه را دارند و بقیه موضوعات باید با سایر تگ ها دسته بندی شوند .

تگ h1 در آخرین نسخه HTML5

در نسخه قبلی HTML طراحان وب تنها مجاز به یک بار استفاده از تگ h1 بودند که آن یک بار نیز برای لوگو و شعار اصلی وب سایت به کار می رفت که برای هر وب سایت حیاتی به شمار می رفت . اما در جدید ترین نسخه HTML5 این موضوع تغییر کرده است و طراحان وب می توانند به هر مقدار مورد نیاز خود از این تگ استفاده نمایند .

اشتباهات رایج تگ های Header

یکی از رایج ترین اشتباهات وبلاگ نویسان مبتدی این است که معمولا بعد از استفاده از تگ h1 به تگ h3 می روند و تگ h2 را استفاده نمی کنند . هم چنین برای موضوعات مختلف از یک نوع تگ استفاده می کنند که این موضوع به سئو وب سایت آسیب می رساند . بهترین نحوه استفاده از تگ ها ترتیبی است که در بخش ابتدایی مقاله ان را توضیح دادیم .

استفاده مناسب از تگ های Header یا تگ عنوان جهت بهینه سازی وب سایت
درباره پروژه طراحی وب سایت خود با ما مشورت کنید. (مشاوره رایگان)