طراحی-هویت-بصری

Visual Brand Identity

طراحی هویت بصری

هویت بصری برند

هویت بصری برند یا ( هویت بصری سازمانی ) مجموعه ای از ساختارها و باید و نباید ها، یکپارچگی و هماهنگی گرافیکی در تمام عناصر بصری می باشد که باعث میشود تصویر مناسب در ذهن مخاطب شکل بگیرد. هویت بصری برند نمایانگر این است که شرکت یا سازمان شما چطور می خواهد دیده شود و  امروزه از قوی‌ترین ابزارهای بازاریابی به شمار می رود.

چرا به طراحی هویت بصری برند نیاز داریم ؟

یکپارچگی و هماهنگی گرافیکی در تمام عناصر بصری باعث می شود تا جایگاه و تصویر برند ذهن مخاطبان تقویت شود، بدین شکل که آنها پس از مدتی، حتی با شندیدن نام برند شما ، تصویر، رنگها، المان های گرافیکی به صورت ناخودآگاه در ذهن مخاطبان تداعی می شود.

در صورتی که شما نام “مرسدس بنز” ، “بی ام دبیلیو” و یا “ام وی ام”  را می شنوید، بلافاصله تصویری در ذهن شما بر اساس مشاهدات و اطلاعاتی که قبلا کسب کرده اید نقش می بندد که به آن هویت برند می گوییم. امروزه تمام برند ها، شرکت ها و سازمان ها ، یک لوگو منحصر به فرد دارند و اقدام به طراحی وب سایت نموده اند؛ ولی تعداد کمی از آنها به هویت و تیپ برندشان توجه داشته اند و با رقابتی شدن وبا رقابتی شدن فضای کسب و کار آنها دیگر نمی توانند به راحتی در ذهن مخاطب ماندگار شوند.

بهترین روش نفوذ در ذهن مخاطبین استفاده از عناصر بصری است.

برندسازی چیست؟

ما برندینگ را ترکیبی از ایجاد جذابیت و ارائه کیفیت می نامیم که در نهایت منجر به تشکیل تصویر مناسب در  ذهن مشتری می شود، در یک نظر سنجی در مورد شخصیت برند بی ام دبلیو و برند مرسدس بنز اغلب مردم شخصیت این دو برند را انسانی متشخص، خوش تیپ و لاکچری تعریف کردند با این تفاوت که شخصیت بی ام دبلیو جوان تر و شخصیت مرسدس بنز میانسال در ذهن آنها به وجود آمده بود.
حال اگر از شما در مورد شخصیت برند یک اتومبیل چینی یا برندهای ….  سوال شود؛

آیا اصلا تصویر واضحی را می توانید توصیف کنید؟

آیا این تصویر ذهنی به شما احساس خوبی می دهد؟

آیا این تصویر می تواند شما را هیجان زده و مشتاق به خرید کند ؟

همانطور که می بینید برند سازی صحیح نقش بسیار موثری در موفقیت شرکت ها و سازمان ها دارد؛ به طوری که امروزه با رقابتی شده بازار و حضور محصولات نامرغوب شما بدون برند سازی نمی توانید آن طور که باید به مخاطبین خود را معرفی کنید.

طراحی هویت بصری چیست ؟

طراحی هویت بصری با رعایت اهداف و آرمان های سازمان، شناخت دقیق مخاطبین ( سن، تحصیلات، موقعیت اجتماعی ، موقعیت اقتصادی و … ) ، بررسی محصولات و هدمات شرکت یا سازمان انجام می شود. طراحی هویت بصری شرکت یا سازمان از موارد متعددی تشکیل می‌شود:

. طراحی لوگو ( نماد برند )

. طراحی وب سایت  و فروشگاه اینترنتی ( نماینده آن شرکت در فضای مجازی )

. طراحی اوراق اداری ( طراحی سربرگ، طراحی کارت ویزیت، طراحی پاکت و … )

. طراحی ابزارهای بازاریابی (طراحی بروشور، طراحی تراکت،طراحی کتاب و …. )

. طراحی محصول و بسته‌بندی (محصول فروشی و بسته‌بندیای که با محصول ارائه می‌شود)

. طراحی پوشاک کارمندان و نمایندگان شرکت / سازمان

. طراحی تابلوها (برای فضای داخلی و خارجی)

. طراحی بنر ها و فریم های شبکه های اجتماعی

. طراحی سایر مواردی که در حکم نماینده‌ آن شرکت یا سازمان باشد. (به عنوان مثال : طراحی تقویم، ساعت، قلم و …)

 

طراحی هویت بصری برند