انتخاب کلمه کلیدی مناسب  اولین گام برای بازاریابی محتوا ...

انتخاب کلمه کلیدی اولین گام برای شروع بازاریابی محتوا

انتخاب کلمه کلیدی : ما به عنوان یک نویسنده در وب سایت معمولا در مورد آنچه در ذهنمان می گذرد می نویسیم و ممکن است اغلب به Title و Meta Description هم تا آخرین مرحله فکر نکنیم ..  ، در حقیقت بهتر است قبل از دست به کار شدن به این مسئله فکر کنیم که

  • کاربران چطور مارا پیدا می کنند ؟
  • چه کلماتی را معمولا سرچ می کنند ؟
  • و جواب سوالهایشان را چگونه در اینترنت جستجو می کنند ؟

برای پیدا کردن جواب این سوالات می توان به گوگل رجوع کرده و ابتدای کلمات مربوط را تایپ کنید تا پیشنهادات گوگل را ببینید … احتمالا شما تاکنون این کار را انجام می دادید … ؟

انتخاب کلمات کلیدی و بازاریابی محتوا

تفاوت یک نویسنده ی معمولی و یک حرفه ای با تجربه در هوش و ذکاوت است … هر دو آنها زمانی را برای این کار اختصاص می دهند و زحمت می کشند و محتوایی یکسان را آماده می کنند اما Content Provider حرفه ای محتوا را طوری بهینه سازی می کند که مخاطبین بیشتری به آن از طریق موتور های جستجو گر دست یابند .

جستجو و انتخاب کلمه کلیدی مناسب چرا مهم است و چه تاثیری در بازاریابی محتوا دارد ؟

جستجو و انتخاب کلمه کلیدی مناسب اولین گام برای هر فرد یا سازمانی است که با هدف بازاریابی محتوا می خواهد وب سایت خود را مطرح کند و مخاطبینی را جذب نماید ، شاید به نظر برخی افراد انتخاب کلمه کلیدی مناسب امری ساده و کم اهمیت باشد. ولی ما در اینجا می خواهیم بگوئیم که این کار بسیار مهم است زیرا این کلمات هستند که ترافیک را به سوی وب سایت شما هدایت می کنند.

برای این کار ابزارهای بسیاری وجود دارند البته بسیاری از آنها از زبان فارسی پشتیبانی نمی کنند.. و ما به شما ابزار رایگان  Google Keyword Planner  را پیشنهاد می کنیم که از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند.

یک لیست از کامات کلیدی بسازید.

واژه هایی که می خواهید در آنها رتبه بیاورید را انتخاب کنید و با استفاده از ابزار Google Keyword Planner  کلمات مرتبط و پرکاربرد دیگر را به آن اضفه کنید سعی کنید کلماتی که کمتر قابتی هستند را پیدا کنید و یک لیست از آنها بسازید ، توجه داشته باشید که کلمات که شما انتخاب می کنید بایستی حداقل ۱۰۰۰ بار در ماه جستجو شوند .

سپس کلمات کلیدی بی معنی و اضافی را حذف نمائید ، بعضی مواقع Googel Keyword Planner به ما کلماتی را پیشنهاد می دهد که بی استفاده بوده و مرتبط با موضوع ما نیستند ، آنها را از لیست خود حذف نمائید.

رقابت کلمات کلیدی را بررسی نمائید.

کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کنید و وب سایت های رتبه ی اول تا پنجم را مورد بررسی قرار دهید ( بررسی پیج رنک دامین آئتوریتی و …. ) همچنین به تعداد نتایج گوگل نیز توجه داشته باشید .

کلمات کلیدی طولانی بسازید.

کلمات کلیدی که بیشترین رقابت را دارند را انتخاب کرده و از آنها کلمات کلیدی طولانی تری بسازید ، این روش اولین گامی است است که ترافیک اندکی را به وب سایت شما هدایت می کند و پیش زمینه ی موفقیت در کلمات کلیدی خاص تر و رقابتی تر می باشد.

به عنوان مثال اگر کلمه ی کلیدی مد نظر شما “لپ تاپ” می باشد می توانید در این مرحله از کلمه کلیدی طولانی تری مانند “خرید لپ تاپ در تهران”  و یا “قیمت لپ تاپ سونی” و “مشاوره خرید لپ تاپ” و … استفاده کنید . توجه داشته باشید که کلمات کلیدی طولانی بسیار تاثیر گذار هستند.

بازاریابی محتوا را آغاز کنید.

کار را آغاز کنید و مطالب مفید و با کیفیت در رابطه با کلمات کلیدی هدف خود تهیه و منتشر کنید ، میزان استفاده از کلمات کلیدی در مطالب شما بیاستی بین ۱ – ۲ % درصد باشد ، هرگز از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید این کار نتیجه معکوس خواهد داشت ، موتورهای جستجوگر این فعالیت را نوعی فریب الگوریتم (سئو کلاه سیاه چیست ؟ ) دانسته و وب سایت هایی که با این روش قصد افزایش رتبه در موتور های جیتجوگر را دارند را جریمه می کنند.

امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد ….
در صورتی که ابزارهای مفید دیگری می شناسید که ما را در انتخاب کلمه کلیدی مناسب کمک کنند در همین بخش به ما اطلاع دهید.

شیوه ی انتخاب کلمه کلیدی مناسب