بازاریابی اینترنتی و جذب مشتری از طریق اینترنت

بازاریابی اینترنتی چیست ؟

تبلیغات اینترنتی یکی از بهترین روش های اینترنتی در عصر حاضر است که به دلیل شبانه روزی بودن ، ماندگاری زیاد ، ارزان بودن و قابلیت ایجاد تغییرات در هر لحظه بسیار مورد توجه قرار گرفته است ؛ البته بازدهی این نوع تبلیغات با همه گیر شدن اینترنت و گوشی های هوشمند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند روز به روز بیشتر شده و اشتیاق مدیران و بازاریابان را به دنبال داشته است.

تاریخچه تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و به صورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات‌وایر نمایش داده شد. زمانی که هات‌‌وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی به وجود آمدند.

در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته‌ای تبلیغات خود پرداختند. در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل ۵ اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه‌اندازی نمود.

منبع : Wikipedia

طراحی سایت و بازاریابی اینترنتی

حال در میان میلیون ها وب سایت چگونه می توان بازدید کننده را افزایش داد و مشتری را جذب کرد ، داشتن یک سایت و بازاریابی اینترنتی دو مقوله ی کاملا مجزا هستند . وب سایت مجموعه ای از اسناد و تصاویر و توضیحات در مورد خدمات ، محصولات و یا رزومه شماست که توسط کارت ویزیت ، تبلیغات محیطی، کاتالوگ، کسب رتبه در موتور های جستجوگر، و…. به مخاطبین شما اعلام می شود.

اما  بازاریابی اینترنتی بخشی از آن طراحی سایت هدفمند است و بخش مهمتری از آن سئو ( بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو گر ) می باشد

طراحی وب سایت : باید هدفمند صورت گیرد و با در نظر گرفتن نیاز مخاطبین و جلب توجه آنها انجام شود ، و تجربه خوبی را در ذهن کاربر از وب سایت شما ماندگار سازد

بهینه سازی :  وجود وب سایت امروزه ضروری است اما اگر کسی از وجود آن خبر نداشته باشد پس وجود آن بی مفهوم خواهد شد مشتریانی که کاتالوگ ، بنر و هرنوع تبلیغ شما را دیده اند که شما را می شناسند و برای اطلاع رسانی ممکن است به وب سایت تان مراجعه کنند ولی ما به دنبال آشنایی و پیدا کردن مخاطبین جدید هستیم و این مهم صورت نمی گیرد مگر با بهینه سازی و کسب رتبه در گوگل .

طراحی وب سایت بدون سئو یعنی برگزاری یک مهمانی بدون دعوت مهمان ! 

در ابتدای به وجود آمدن و همگانی شدن اینترنت طراحی وب سایت به این صورت بود که شرکت ها کاتالوگ ها، آگهی های تبلیغاتی ، بیانیه ها و … را در اختیار طراحان سایت قرار می داند و انتظار نتیجه ای مطلوب را داشتند ولی در ادامه این امر و متوجه شدند که بازاریابی در اینترنت اینگونه نیست و نباید سایت شما مجموعه ای از کاتالوگ ها و بروشور های شما باشد ؛ مدیر عامل هر شرکت یا سازمانی  بایستی با این دید به طراحی و ایجاد وب سایت بیندیشد که یک کارمند جدید استخدام می کند که با مشتریان آنلاین آن شرکت یا سازمان ۲۴ ساعته در تماس است این بازاریاب باید بتواند ابتدا نیاز مشتری را درک کرده و با توجه به نیاز مشتری رزومه ،خدمات و یا محصولات شرکت را در اختیار او قرار دهد در غیر اینصورت وب سایت شما فقط یک کاتالوگ آنلاین است !
اگر یک سایت می خواهد در کسب و کار اینترنتی خود موفق باشد باید طراحی سایت را بر اساس یکی از معیار ها و اهداف زیر انجام دهد.بازاریابی اینترنتی

هدف، چشم انداز و راهبرد سازمان از راه اندازی سایت چیست ؟
تعیین نیازها، خواسته ها و انتظارات از بازارهای هدف چگونه انجام خواهد شد؟
چه محصولات و خدماتی در این بستر ارائه خواهد شد؟
محصولات و خدماتی شما چگونه عرضه می شوند؟
و البته معیار های اختصاصی دیگر که برای هر سایت می تواند متفاوت باشد.

شما برای طراحی وب سایت خود و شروع بازاریابی اینترنتی چه اهدافی  دارید ؟ 

 

بازاریابی اینترنتی