مراحل طراحی وب سایت از برنامه ریزی اولیه تا کسب رتبه در گوگل !

مراحل طراحی وب سایت

اگر در نظر دارید که وب سایتی داشته باشید و پا به عرصه ی وب و بازاریابی اینترنتی بگذارید بد نیست که پیش از هرگونه اقدامی اطلاعاتی در مورد وب سایت ها و نحوه ی طراحی آن بدست آورید و برنامه و طرحی برای خود داشته باشید ، تا در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید. همچنین داشتن برنامه مشخص برای برنامه نویسان و طراحان در ابتدای کار مشخص می کند که به چه سیستم هایی نیاز دارید و پروژه شما چه میزان هزینه دارد ؟ و چقدر زمان صرف آن می شود ….مراحل طراحی وب سایت

اگر ایده ی خاصی ندارید و یا می خواهید طرح خود را کامل کنید به وب سایت های مشابه سری بزنید و کار رقبا را بررسی کنید …

عملکرد وب سایت

در این مرحله انتطارات خود را از وب سایت مشخص کنید هر چیزی که در این بخش معیین می کنید تاثیر بر نتیجه ی نهایی خواهد داشت .

  • هدف از طراحی سایت چیست ؟
  • آیا به بهینه سازی و کسب رتبه در گوگل نیاز دارید ؟
  • آیا به بخش فروش آنلاین و فروشگاه اینترنتی نیاز دارید ؟
  • مخاطبین شما که هستند و چه اطلاعاتی از آنها دارید ؟
  • مخاطبین به کجا بایستی هدایت شوند و چه مطالب باید به آنها ارائه شود ؟
  • آیا به سیستم نظر دهی کاربران نیاز داریم  ؟
  • آیا کاربران امکان ثبت نام در وب سایت دارند  ؟
  • و …..

مشخص کردن نقشه وب سایت

نقشه وب سایت مشخص می کند که کاربران بایستی از کجا به کجا بروند و به چه مطالب و صفحاتی دسترسی دارند ؟

برای طراحی نقشه ی وب سایت می توانید از برنامه هایی مانند : I Mind  و برنامه های مشابه استفاده کنید و حتما از مشاوران طراحی وب کمک بگیرید .

در صورتی که در نظر دارید برای کسب رتبه  در گوگل وب سایت خود را بهینه سازی کنید این مرحله بسیار برای شما حساس و مهم است ، زیرا تغییر ساختار دسته ها در آدرس لینک ها پس از شروع فعالیت وب سایت می تواند به شما خسارت زیادی وارد کند و باعث کاهش رتبه و حتی حذف رتبه های بدست آمده در موتورهای جستجوگر می شود .
از روش مرتب سازی کارت های استفاده کنید .

اگر تعداد صفحهات و دسته های در نظر گرفته شده زیاد و گیج کننده است ، صفحات و دسته بندی ها را روی کارت بنویسید و با کمک مدیر فروش و سایر اشخاصی که می توانند به شما در این امر کمک کنند و ترجیحا به کمک کارشناس UX ( تجربه ی کاربری ) ترتیب صفحات را مشخص کنید .

رنگ بندی سازمانی را مشخص کنید .

توجه به روانشناسی رنگ ها و انتخاب رنگ بندی متناسب با فعالیت شما و مخاطبین سایت ، تاثیر فوق العاده ای بر عملکرد و کارایی وب سایت و بازدهی آن دارد ، توجه داشته باشید که وب سایت ویترین آنلاین شماست.

همچنین می توانید با استفاده از این وب سایت رنگ بندی مناسب خود را پیدا کنید.

انتخاب تصاویر مناسب

پس از انتخاب رنگ بندی سازمانی استفاده از تصاویر با کیفیت و مناسب یکی از مهمترین موارد قابل توجه برای طراحی سایت خاص و متفاوت است که بسیاری از رقبا آن را جدی نمی گیرند …. در صورتی که می خواهید محصولات خود را در فروشگاه اینترنتی خود برای فروش قرار دهید حتما از یک عکاس حرفه برای این منظور کمک بگیرید و عکس های صنعتی با نور و سایز مناسب تهیه کنید. و در صورت امکان از طراح خود بخواهید برای شما آیکون های اختصاصی با رنگ بندی سازمانی شما طراحی کند.

تولید محتوای مفید !

میزان محتوای وب سایت شما ارتباط مستقیمی با میزان ترافیک وب سایت شما دارد …. همچنین جهت بهینه سازی و کسب رتبه در گوگل تولید محتوای مفید و با کیفیت که طبق برنامه ریزی منظم در وب سایت ارسال شود و اصول تولید محتوا و استفاده از کلمات کلیدی در آن رعایت شده باشد ضروری است. که پیشنهاد می کنیم پیش از هر اقدامی با مشاوران سئو در این زمینه مشورت کنید.

برنامه ریزی برای طراحی سایت جدید