۶ تصور اشتباه در مورد لینک گرفتن Link Building که نباید نگران آن باشید.

۶ تصور اشتباه در مورد لینک سازی

با توجه به اینکه اطلاعات سئو برگرفته از تجربیات متخصصین این رشته است ، و موتورهای جستجوگر هیچ گاه اطلاعاتی دقیق از آن نمی دهند برخی مواقع تصورات اشتباهی برای سئو کاران و مدیران وب سایت ها پیش می آید که نگران کننده است ، در این مقاله قصد داریم تا چند تصور اشتباه در مورد لینک گرفتن را برای شما روشن کنیم.

 

۱- از سایت هایی با Domain Authority پایین تر از خود بک لینک نگیرید.

این یک تصور کاملا اشتباه است و دامین آئتوریتی یک معیار اندازه گیری است که توسط وب سایت Moz.com ابداع شده است اگرچه این معیار خوبی برای اندازه گیری اعتبار یک وب سایت است ، اما پدید آورندگان آن خودشان به این نکته اشاره دارند و تاکید می کنند که نمی تواند به عنوان معیاری ۱۰۰ درصدی برای گرفتن و یا نگرفتن بک لینک به حساب بیاید.

در صورتی که می خواهید با معیار های اندازه گیری mozbar وب سایت مورد نظر خود را انتخاب و یا رد کنید Spam Score می تواند گزینه بهتر و قطعی باشد.

۲-هرگز از وب سایت های دایرکتوری بک لینک نگیرید.

به دلیل اینکه بک لینک گرفتن از سایت هایی با لینک های زیاد توصیه نشده است ، برخی تصور کنند که نباید از دایرکتوری ها بک لینک گرفته شود  .

دلیل دیگر این است که گفته شده “گوگل سایتهایی که بابت بک لینک پول میدهد را جریمه می کند.” ممکن است این تصور را ایجاد کند که گرفتن بک لینک از دایرکتوری های پولی رتبه های سایت را به خطر می اندازد ، ولی اگر این تعداد محدود و طبیعی باشد ، مشکلی پیش نمی اورد.

۳- افزایش بک لینک سایت در بازه ی زمانی کم

این نوع جریمه نیز یکی از تصورات اشتباه در مورد بک لینک هاست ، که اگر وب سایتی در بازه ی زمانی کوتاهی تعداد زیادی بک لینک بگیرد ممکن است در رتبه های گوگل افت کند. اگر چه گوگل جریمه هایی برای اسپم در نظر دارد ولی افزایش بک لینک شما همیشه نمی تواند به طور قطعی غیر طبیعی باشد. تا زمانی که لینک های شما از سایت های معتبر می باشد نگران تعداد زیاد انها نباشید !

۴-لینک دادن به سایت های دیگر

اگر چه در گذشته چنین چیزی صحت داشته است و لینک دادن به سایتهای دیگر ممکن بود برای شما افت رتبه را دنبال داشته باشد ، ولی در حال حاضر نباید نگران لینک های خروجی وب سایت بود ، حتی لینکهای بدون “NoFollow” ، در حقیقت امروزه شما باید لینک های خروجی داشته باشید ! 

۵- رعایت نسبت دقیق Anchor Text

در صورتی که لینکهای شما از سایت های معتبر به صورت طبیعی (از نظر تعداد و زمان ) تولید میشوند یکسان بودن anchor Text های آنها برای شما مشکلی ایجاد نمی کند ولی اگر در حال فعالیت های Black / Gray Hat سئو هستید ، مراقب Anchor Text های یکسان خود باشید .

۶- داشتن بیش از یک لینک از یک دامنه بی فایده است !

باید گفت که داشتن بک لینک از دامنه های مختلف یکی از موارد مهم در سئو یک وب سایت است و وب سایتی که از دامنه های مختلف زیادی بک لینک داشته باشد برنده است . ولی نمی توان گفت اگر سایت شما چندین بک لینک از یک دامنه ی خاص داشته باشد بی فایده خواهد بود و یا احتمال جریمه شدن آن وجود دارد . به ویژه زمانی که این لینک ها ترافیک خوبی را به سایت شما هدایت می کنند .

منبع : moz.com

 

 

۶ تصور اشتباه در مورد لینک بیلدینگ