استفاده از کلمات کلیدی در صفحات چه تاثیری خواهد داشت؟ | گروه وینت

 چند بار از کلمات کلیدی مورد نظر استفاده کنیم ؟

تعداد استفاده از کلمات کلیدی در صفحات ( که البته مسئاله ای قدیمی است که تمام مدیران وب سایت ها و کارشناسان سئو با آن درگیر بوده اند ) مدتها است که از طرف موتور های جستجو گر کمتر به طور مستقیم یک پارامتر سئو محسوب می شود. زیرا بسیاری از وب سایت ها با استفاده بیش از حد کلمات کلیدی موتور های جستجو گر را گمراه کرده و ترافیک زیادی را به وب سایت خود هدایت می کردند. که کاربران وارد شده در سایت آنان مسلما قصد ورود به چنین وب سایتی را نداشته مجددا به جستجو می پرداختند..

امروزه که موتور های جستجو گر خصوصا گوگل از الگوریتم های پیشرفته تری استفاده می کنند ، و در مقابل ترفند های سئو و راهکارهای بلک هت مجازات هایی را در نظر می گیرند بسیاری از مدیران وب سایت ها برایشان این سوال ها پیش می آید که :

چند بار از کلمه ی کلیدی مورد نظر استفاده کنیم ؟

کجا و چگونه کلمه ی کلیدی هدفمان را بکار ببریم ؟

چند صفحه را به کلمه ی کلیدی مورد نظرمان اختصاص دهیم ؟

 

بکارگیری از کلمات کلیدی در محتوا

البته که هنوز باید در صفحات وب از کلمات کلیدی استفاده کرد ولی توجه داشته باشید که تعداد استفاده از کلمات کلیدی در صفحات تاثیر بسیار بسیار کمی در نتایج گوگل خواهد داشت و در آن نباید زیاده روی کرد.

بکار بردن تیتر ها در مطالب سایت

با بکار بردن تیتر ها در مطالب سایت می توانید به موتور های جستجوگر اعلام کنید که دقیقا در مورد چه موضوعی صحبت می کنید و کمی دقیق از کلمات کلیدی می باشد ، به عنوان مثال : جواب یک سوال و یا مطلبی مشخص در مورد آن کلمه ی کلیدی ….

نیاز کاربران را درک کنید ..

بارها و بارها به این نکته اشاره کردیم که تلاش موتور های جستجو گر به ویژه گوگل در این جهت نیست که کدام وب سایت فعالیت بیشتری دارد و خوب بهینه سازی شده است و بهبود الگوریتم ها و آپدیت های موتورهای جستجو برای فراهم کردن نتایج بهتر سرچ برای کاربران است و در نهایت کاربران هستند که اعتبار سایت شما را تعیین می کنند . البته بهینه سازی امری ضروری است اما سئو صرفا به معنای فراهم کردن بستری مناسب جهت درک موتور های جستجو گر از موضوع و مطالب وب سایت ماست.

در نتیجه بایستی نیاز کاربران را در جستجوی کلمات درک کنید و محتوایی ارائه دهید که پاسخ آنان باشد برای موفقیت در بازرایابی محتوا و بررسی عملکردهای کاربران می توانید از ابزار گوگل آنالیتیک استفاده کنید.

نتایج قابل نمایش در جستجو :

زمانی که کاربری واژه ای را جستجو می کند و لینک و مشخصات سایت شما نمایش داده می شود (Title , Link , Meta Description ) این سوالات در ذهن کاربر ایجاد می شود …

آیا ای نتیجه مطابق با سوال / خواسته مورد نظر من بوده است ؟

آیا وب سایتی معتبر / آشنا این اطلاعات را در اختیار من قرار می دهد ؟

آیا اطلاعات این وب سایت متمایز از سایر سایت های حاضر در این نتایج است  ؟

و…..

همچنین از دید کاربر این سوالات را از خود بپرسید ..

آیا باید به خواند این کطلب ادامه دهم و یا مجددا به جستجو بپردازم ؟

آیا این مطالب ارزش به اشتراک گذاشتن دارند ؟

آیا این وب سایت را Bookmark کنم و به خاطر بسپارم ؟

آیا مطلبی که به دنبالش بودم پیدا کردم ؟

آیا این وب سایت معروف و قابل اعتمادی است ؟

این موارد بسیار تاثیر گذار تر از تکرار کلمات کلیدی برای سایت شما خواهد بود و حتی بکار بردن کلمات کلیدی بیش از اندازه تاثیر منفی بر سئوی سایت شما خواهد داشت.

تعداد استفاده از کلمات کلیدی در صفحات

طبق بررسی های صورت گرفته در سال ۲۰۱۵ بیش از ۹۰ درصد وب سایت هایی که در صفحات اول نتایج مشاهده شدند شامل این تعداد کلمات کلیدی بوده اند (البته در برخی نتایج جستجوی فارسی به دلیل رقابت ضعیف تر ممکن است این آمار منطبق نباشد )

  • بکار بردن کلمه ی کلیدی در Title یک مرتبه
  •  در Headline یک مرتبه
  • در محتوای صفحه  ۲ یا ۳ بار
  • در Meta Description یک مرتبه (البته در SEO هیچ تاثیری نخواهد داشت و در صورت منطبق بودن با واژه ی جستجو شده توسط کاربر مخاطب را جذب می کند )
  • در نام تصویر و تگ ALT یک مرتبه
  • در لینک وب سایت یک بار

 

تعداد استفاده از کلمات کلیدی در صفحات