طراحی وب سایت ریسپانسیو تاثیر آن بر رتبه ی سایت در گوگل ( سئو )

طراحی وب ریسپانسیو و سئو

طراحی وب ریسپانسیو و سئو با هم ارتباطی مستقیم دارند و طراحی سایت به این صورت یکی از بهترین اقداماتی می باشد که می توان در جهت بهبود کارایی وب سایت انجام داد که تاثیر بسیار خوبی بر بهبود UX  ، افزایش بازدید و مهمتر از همه بر سئو سایت دارد.

کارایی وب سایت های واکنش گرا

گوگل بازدید کننده ها را به وب سایت هایی هدایت می کند که واقعا می خواهند دیده شوند، زمانی که جستجو کننده از گوگل به سمت وب سایت شما هدایت می شود و سریعا به گوگل بازمیگردد ، گوگل متوجه می شود که شما بهترین گزینه برای این کلمه جستجو شده نیستید !طراحی ریسپانسیو و سئو

اگر شما وب سایتی مناسب موبایل و تبلت داشته باشید کاربران بیشتری از ورود به وب سایت شما احساس رضایت می کنند و در غیر این صورت طبق آمارهای گوگل ۶۱% از بازدید کنندگان به گوگل برمیگردند تا وب سایت مناسب تری پیدا کنند.

همچنین میزان Bounce Rate  وب سایت شما افزایش پیدا می کند و رنک شما پائین می آید، با طراحی وب ریسپانسیو بازدید کنندگان هرآنچه که می خواهند در فرمت مناسب خود پیدا می کنند.

کپی محتوا

همان طور که می دانید در الگوریتم پاندا گوگل وب سایت هایی که صفحات مشابه دارند را با عنوان Duplicate Content  مجازات می کند. اما در طراحی وب ریسپانسیو گوگل محتوای شما را کپی شده فرض نمی کند در حقیقت   در طراحی ریسپانسیو نسخه های متفاوت از محتوا تولید نمی شود بلکه یک نسخه را به روشهای مختلف به کاربر نمایش می دهد.

طراحی در راستای بهینه سازی

طراحان وب سایت همیشه در جهت بهبود طرح های گرافیکی و بهبود تجربه ی کاربری ایده پردازی و فعالیت می کنند اما متخصصین سئو توجه بیشتری به بهبود استاندارد های موتورهای جستجوگر دارند تا رنک بالاتری بگیرند.

در صورتی که تیم بهینه سازی و طراحی با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند نتیجه حاصل آن سایتی مناسب کاربران و خزنده های گوگل خواهد بود.

به مثال زیر توجه کنید محتواس سمت چپ محتوای ایده آل از دید طراحان سایت است که در آن به UX  توجه شده است که محصولی را نمایش میدهد و کاربران را به کلیک کردن می تواند تحریک کند :

طراحی سایت و سئو

اما متخصصین سئو طرح سمت راست را ترجیخ میدهند زیرا :

هدر آن مشخص است و از تگ <h1>  در آن استفاده شده است و متنی درآن قرار دارد که محصول را توصیف می کند و این برای گوگل قابل درک است.

کاملا مشخص است که کاربران در حال وبگردی حوصله ی خواندن متنی که محصول را توصیف کنند ندارند و عکس ها را بهتر درک می کنند اما ما باید هم راحتی کاربران را در نظر بگیریم هم استاندارد های گوگل .

یک راه حل ساده استفاده از ترکیب متن و عکس است به صورتی که با حرکت موس روی عکس متن توضیحات ظاهر شود.

طراحی وب ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو و تاثیر آن بر سئو