طراحی و ساخت  لوگو ی تجاری طراحی مرحله به مرحله لوگو

در بخش اول اصول و نکات مهم در طراحی لوگو  ابتدا به اصول طراحی ، انتخاب رنگ و ساختار لوگو پرداختیم حال برای شروع کار  طراحی مراحل زیر را دنبال می کنیم.

۱. چند طرح مختلف ایجاد کنید

در اولین گام ممکن است شما ایده های مختلفی برای لوگوی تجاری خود داشته باشید ،  همه ی آن ایده ها را روی کاغذ بیاورید تا بتوانید مقایسه کنید کدام یک از آنها کارآمد است و کدام را باید حذف کرد.

  • حتی بد ترین طرح ها که حذفشان حتمی است می توانند در ذهن شما جرقه ای ایجاد کنند تا ایده ای بهتر به فکر شما برسد و ممکن است بعضی از اجزای آن خوب به نظر بیاید و در لوگوی ایده آل نهایی بتوان از آن اجزا استفاده کرد… پس بدترین ایده ها هم می توانند خوب باشند !

۲. ایده های خود را روی کاغذ طراحی کنید.

Photoshop , Corel  و دیگر ابزار های نرم افزاری کار طراحی را بسیار آسان می کنند و امکانات زیادی در اختیار ما می گذارند ولی کشیدن و طراحی کردن روی کاغذ می تواند شما را در خلق ایده های جدید و یا بهبود ایده های فعلی در طراحی کمک کند.

  • بهتر است مداد و از کاغذ سفید بدون پس زمینه (ساده) استفاده کنید .
  • چیزی را پاک نکنید … تمام کاغذ ها و طرح هایی را که خوب ازآب در نیامده اند را نگه دارید ، آنها نیز می توانند جرقه ی ایده هایی عالی و ارزشمند باشند.
  • بزرگترین شرکت های طراحی چندین و چند طرح روی کاغذ می کشند قبل از اینکه موس کامپیوتر را لمس کنند !

۳. از سایرین نظر بخواهید .

ممکن است طرحی به نظر شما عالی باشد و شدیدا تمایل به بهبود آن داشته باشید و کار را تمام شده بدانید اما ضروری است تا از دیگران در مورد آن نظر بخواهید و بازخورد آن طرح در ذهن دیگران را بررسی کنید.

۴. از مخاطبین خود نظر بخواهید.

طرح های خود را به کسانی که می توانند مخاطب شما باشند نشان دهید و نظر بخواهید …

  • از آنها بپرسید چه بازخوردی این طرح برای آنها ایجاد می کند ؟ آیا این طرح هیجان انگیز است یا خسته کننده ؟ زشت یا جذاب ؟ عمومی یا خاص ؟ همچنین از آنها بپرسید چه تصور و پیامی را از آن دریافت می کنند ؟

۵. طرح لوگو ی شما مقیاس پذیر است ؟

تمام ابعادی و موقعیت هایی که شما از لوگو استفاده خواهید کرد را در نظر بگیرید ، “روزنامه ، بنر های تبلیغاتی ، امضای ایمیل ها ،وب سایت و …. آیا طرح شما مقیاس پذیر است ؟ لوگوی شما باید در همه ی اندازه ها به خوبی پیام شما را منتقل کند.

  • اگر طرح شما شامل خط های ریز و نازک باشد و جزیئات زیادی دربر گیرد فراموش نکنید که در اندازه های کوچک جزئیات خوب دیده نمی شود .

 

طراحی لوگو بخش ۲