متفاوت بودن در بازاریابی اینترنتی و تاثیر بالای آن در بازدهی وب سایت

اهمیت متفاوت بودن در بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوا

“کسی که از جمعیت پیروی می کند معمولا نمی تواند فراتر از آنها برود ولی شخصی که تنها مسیری را پیش می گیرد خود را جایی می یابد که تا به حال کسی در آن قدم نگذاشته است ”

Francis Phillip Wernig

در بسیاری از جنبه های زندگی می توان از این جمله استفاده نمود ، کپی کردن کار رقیبان و نداشتن روش اختصاصی و به اصطلاح “حرف جدید” ضرر زیادی به یک سازمان ، شرکت و یا وب سایت می زند. زیرا امروزه در هر زمینه ای رقیبان زیادی در حال فعالیت هستند و جهت برتری از رقبا و جذب مخاطب بیشتر بایستی ابتدا راه کار / خدمات و یا محصولی جدید ارائه کرد تا مشتری شما را متمایز از سایر رقیبان ببیند.متفاوت بودن در بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوا

وقتی از بازاریابی محتوا و ارائه اسناد و مقالات کاربردی به مخاطب صحبت می شود اکثر افراد می گویند : “خب این چیزها از اینترنت پیدا میشه”

درست است اینترنت امروزه یکی از کاربردی ترین و جامع ترین منابع می باشد و می توان در همه ی امور و در هر سطحی از آن استفاده نمود ولی بازاریابی محتوا به هیچ وجه به معنای کپی کردن مطالب اینترنت نیست.

کپی کردن و استفاده از مطالب رقبا نه تنها به بهینه سازی وب سایت شما ضرر بزرگی می زند بلکه کاربرانی که در اینترنت جستجو می کنند و با مطالب تکراری روبه رو می شوند سریعا وب سایت شما را ترک خواهند کرد و به برند شما اعتماد نخواهد کرد.

بلعکس زمانی که کاربری وارد وب سایت شما می شود و با مطالبی جدید راهکارهایی نوین و خدمات خاص روبرو می شود دیگر شما را با بسیاری از رقیبان دیگر مقایسه نخواهد کرد ، زمانی که شما به طور رایگان مقالات و راهکارهای آموزشی کارآمد و مفید در وب سایت قرار داده اید پس مطمئنا برای مشتری که قرار است مبلغی به شما پرداخت نماید خدمات ، محصولات و راهکارهای بهتری ارائه خواهید کرد….

در نتیجه گوگل نیز تمام رفتارهای کاربران سایت شما را درک خواهد کرد ، آنها در وب سایت شما زمان بیشتری سپری خواهند کرد ، روی لینک های بیشتری کلیک می کنند ، به وب سایت شما هر از گاهی سر می زنند و ممکن است مطالب سایت شما را برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و تمام اینها برای بهبود رتبه وب سایت شما در موتور های جستجوگر مفید است. بات های گوگل نیز روز به روز هوشمندانه تر وب سایت های مفید را از وب سایت هایی که با ترفند بهینه سازی شده اند را تشخیص می دهد و سایتی در موتور های جستجو گر رتبه بالاتری می گیرد که برای آن “جستجوگر” جذاب تر باشد. و مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

رقیبان خود را دست کم نگیرید !!

اگر رقیبان شما توانایی ارائه خدمات یا محصولاتی بهتر را ندارند این به معنی شکست آنها و پیروزی شما نیست … آنها می توانند کسی قادر به انجام این کار است را استخدام کنند !

 

اهمیت متفاوت بودن