گوگل آنالیتیک بررسی امکانات و مزایای راه اندازی  Google Analytics

در صورتی که نمی دانید گوگل آنالیتیک چیست .. و با آن کار نکرده اید . و یا آن را نصب کرده اید و به آن سر نمی زنید این مطلب را از دست ندهید….

در این پست به بررسی سرویس فوق العاده ی گوگل آنالیتیک می پردازیم ..

  چرا به گوگل آنالیتیک احتیاج داریم ؟

و چطور از آن استفاده کنیم ؟

 

 چرا هر وب سایتی نیاز به گوگل آنالیتیک دارد ؟

اگر شما یک وب سایت شخصی دارید و یا یک فروشگاه اینترنتی بزرگ را اداره می کنید .. شخصی و یا سازمانی مهم نیست …. شما به گوگل آنالیتیک نیاز دارید …

در این بخش برخی از امکانات این سرویس آمار حرفه ای را مختصرا توضیح می دهیم .

چند تفر روزانه از وب سایت شما بازدید می کنند؟
مخاطبین شما کجا ساکن هستند ؟
آیا شما به یک وب سایت موبایل فرندلی ریسپانسیو نیاز دارید  ؟
کدام وب سایت ها ترافیک بیشتری به سایت شما ارسال می کنند ؟
کدام تاکتیک بازاریابی اینترنتی مخاطبین بیشتری برای شما ایجاد می کند ؟
کدام صفحه ها در وب سایت شما محبوب تر هستند ؟
مخاطبین از کدام وب سایت / موتور جستجوگر به شما رجوع می کنند ؟ و پس از بازدید از سایت شما به چه سایت های دیگری مراجعه می کنند ؟
کدام موضوعات برای مخطبین شما جذاب تر است ؟

 

به محض اینکه سرویس گوگل آنالیتیکز را راه اندازی نمائید به تمام امکانات بالا و بسیاری امکانات دیگر دسترسی پیدا خواهید کرد و می توانید ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید و گزارش های این آمارگیر هوشمند را مشاهده کنید. اگر شما وب سایت های متعددی دارید می توانید همه ی آنها را در این سرویس راه اندازی و مشاهده نمائید.

google analytics report

این تصویر یکی از گزارش های آمار وب سایت شما در آنالیتیک است ، شما در سرویس گوگل آنالیتیک به بیش از ۵۰ نوع گزارش با فیلتر های مختلف دسترسی خواهید داشت.

تهیه گزارش در تاریخ های مختلف و مقایسه آمار سایت

در بخش گزارش ها شما می توانید با کلیک بر روی تاریخ محدوده ی زمانی گزارش را تغییر دهید و میزان ترافیک سایت را در زمان های مختلف بررسی کنید ، همچنین با فعال کردن بخش Compare می توانید بازدید های یک بازه زمانی به عنوان مثال این ماه را با ماه گذشته مقایسه کنید .

تهیه گزارش در تاریخ های مختلف و مقایسه آمار سایت

گزارش های بخش Audience reports

این گزارش به شما هر اطلاعاتی که درباره بازدید کننده بخواهید در اختیار شما می گذارد. در این قسمت شما اطلاعاتی درباره ی ( سن ، جنسیت ، موقعیت جغرافیایی ، زبان ، زمان های مراجعه به سایت ، تکنولوژی ها ( موبایل ، تبلت یا کامپیوتر و نوع اینترنت ) در اختیار شما می گذارد.

بخش Acquisition reports

این بخش به شما اطلاعات کلی تری از بازدید کننده ها میدهد ( کل بازدید کننده ها )
چه میزانی از ترافیک از شبکه های اجتماعی به وب سایت شما راه پیدا کرده اند …
از چه وب سایت هایی ترافیک بیشتری به سایت شما رجوع کرده اند ؟ ( تبلیغات در کدام سایت اثر بخش تر بوده است ؟ )

و…..

گزارش Behavior reports

این بخش از گزارشات هر آنچه در باره محتوای وب سایت بخواهید به شما می دهد به عنوان مثال :
صفحاتی که بیشترین بازدید را داشته اند.
صفحاتی که مخاطب جدید را به سایت شما وارد کرده اند
صفحاتی که بیشتری خروجی را در وب سایت شما داشته اند.
در صورتی که شما جستجوی داخلی سایت را فعال کرده باشید می توانید آماری از کلمات جستجو شده در سایت داشته باشید .

به علاوه اطلاعاتی در مورد سرعت بارگذاری صفحات در این بخش موجود می باشد.

اگر آمارها و گزارش های گوگل آنالیتیک برای شما پیچیده است می توانید از سرویس  Quill Engage   استفاده کنید با استفاده از این سرویس می توانید خلاصه ای از آمار وب سایت را که توسط GoogleAnalytics دریافت شده را مشاهده کنید.

 

امیدواریم که استفاده از این سرویس به شما در جهت بهبود رتبه وب سایت و هدف گذاری در بازاریابی محتوا کمک کند….

 

 

گوگل آنالیتیک