آژانس طراحی سایت وینت

الگوریتم تازگی محتوا

الگوریتم تازگی محتوا

امروز با یکی از جذاب ترین الگوریتم های گوگل می خواهیم شما را در راستای بهبود و ارتقای سایت در گوگل همراهی کنیم. الگوریتم تازگی محتوا یا  Freshness مثل تمام الگوریتم های گوگل با هدف بهبود کیفیت نتایج جستجو طراحی شده که نقش مهمی در رتبه بندی بهتر در نتایج داشته و رضایت کاربران گوگل را به دنبال داشته است.

هدف این الگوریتم ارائه ی اطلاعات به روز و تازه و البته مفید به کاربران است و بر اساس آن هر وب سایتی که اطلاعات جدید ، و مورد نیاز کاربران را ارائه دهد لایق کسب رتبه ی بهتری است !

احتمالا شما هم زمانی که موضوعی را جستجو میکنید به دنبال محتواهای تازه تر هستید، به عنوان مثال شما به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با جدید ترین الگوریتم های گوگل هستید تا رتبه سایت خود را بر اساس آن ارتقا دهید. در اینجا اگر وب سایتی مقاله ای جامع ، کامل و منحصر به فرد در سال ۲۰۱۵ برای الگوریتم های گوگل تدارک دیده باشد، امروز در سال ۲۰۱۹ دیگر برای شما مفید نیست ! پس می توان شما را یک مخاطب الگوریتم تازگی محتوا دانست که بر اساس این رتبه بندی نتیجه ی مورد نظر خود را جستجو ها مشاهده خواهد کرد.

توجه داشته باشید که تاریخ محتوا بهتر است که در قالب سایت شما نمایش داده شود و نمایش تاریخ محتوا هم تاثیر مثبتی در مخاطب ایجاد کرده و هم مورد پسند گوگل است.

جستجوی QDF :

اصطلاح QDF مخفف Queries Deserve Freshness به جستجوهایی گفته می شود که نتایج آنها نیازمند مطالب تازه تر هستند ! و به هر قدری که میزان جستجوی آنها بالاتر می رود اهمیت تازه بودن محتوا هم به مراتب بیشتر خواهد شد.

تازگی محتوا بر چه اساسی تعیین می شود ؟

گوگل محتواهای جدید را بر اساس رفتار کاربران مورد ارزیابی قرار می دهد. باید تلاش کنید تا کاربران جذب مطالب وب سایت شده و زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند.

چطور بهترین نتیجه را از الگوریتم تازگی محتوا بگیریم ؟

۱تمام تلاش خود را در راستای جذب کاربر و سپری کردن زمان بیشتر در سایت شما انجام دهید

۲گرفتن بک لینک از سایت هایی که محتوای تازه تولید می کنند بر اساس این الگوریتم تاثیر مثبت بیشتری دارد.

۳در لینک سازیو تولید محتوای سایت خود تداوم و استمرار داشته باشید.

۴حتما محتواها و مقاله های جامع و قدیمی سایت را به روز رسانی کنید

۵در زمان به روز رسانی محتواهای قدیمی سعی کنید بدنه و بخش اصلی محتوا را به روز کرده و حجم زیادی از تغییرات را اعمال کنید. ( اطلاعات تازه تری را قرار دهید و صرفا به روزرسانی نکنید تا نظر گوگل را جلب کرده باشید )

نکته : در به روز رسانی اولیت را با مطالب قدیمی تر قرار دهید زیرا ارزش بیشتری دارند.  همچنین مطالبی که رتبه و ترند خوبی دارند نیز باید بیشتر به روز رسانی شوند

4 thoughts on “الگوریتم تازگی محتوا

  • آذر 4, 1398 at 23:25
    Permalink

    سلام اگه به صورا اتوماتیک محتوا بروزرسانی بشه باز هم تاثیر داره ؟

    پاسخ
    • آذر 7, 1398 at 10:46
      Permalink

      با توجه به اینکه باید محتوا با استراتژی و برنامه ریزی تولید بشه ، خیلی پیشنهاد نمی کنیم.
      ضمن اینکه محتوا نباید از جایی کپی بشه و علاوه بر به روز بودن و تازه بودن باید منحصر به فرد باشه.

  • آذر 4, 1398 at 23:26
    Permalink

    همه ی محتواها رو که نمیشه به روز رسانی کرد
    مثلا اخبار رو چیکار کنیم ؟

    پاسخ
    • آذر 7, 1398 at 10:45
      Permalink

      با سلام
      بسیاری از خبرها نیز در ادامه ی اتفاقات و رویدادهای مرتبط به روز رسانی می شوند و بیانه ها و اتفاقاتی که به دنبال آن می افتد را به آن می توان اضافه کرد و تاریخ هر بخش خبر را جداگانه مشخص کرد . بدین ترتیب تازگی محتوا حفظ می شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.