آژانس طراحی سایت وینت

بهبود سئو با بروزرسانی مطالب قدیمی

بروزرسانی مطالب قدیمی

اگر مدیر یک وب سایت یا یک کسب و کار اینترنتی هستید و اندکی با بهینه سازی سایت و ارتقا رتبه در گوگل‌ آشنایی دارید حتما در رابطه با اهمیت تولید محتوا در وب سایت ها شنیده اید. ایجاد محتوای مفید و منحصر به فرد یکی از حیاتی ترین مواردی است که در سئو باید به آن توجه شود اما مسئله ای که امروز می خواهیم به آن بپردازیم بروزرسانی مطالب قدیمی در سایت های است که در برخی مواقع جذابیت خود را از دست می دهند یا اطلاعات آنها مطابق با زمان حال نیست.

حال این سوالات برای مدیران وب سایت ها پیش می آید که :‌

  • با مقالات قدیمی سایت که در صدر نتایج گوگل هستند چه کار کنیم ؟
  • آیا می توان آنها را از وب سایت حذف کرد ؟‌ و آیا در اینصورت جایگاه سایت در گوگل از دست می رود ؟
  • در بروز رسانی این مقالات باید چه مواردی را رعایت کنیم ؟‌

بهبود سئو با بروزرسانی مطالب قدیمی
4.8 | از 9 رای

حذف یا بروزرسانی مطالب قدیمی ؟‌

برخی از وب سایت ها خصوصا سایت هایی که در زمینه های رقابتی فعالیت می کنند، بیش از کیفیت به کمیت تولید محتوا توجه می کنند. این مسئله باعث می شود که پس از مدتی فعالیت تعداد مقالات موجود در سایت آنها بسیار زیاد شده و حتی موضوع جدیدی برای نوشتن مقاله نداشته باشند. یکی از مشکلاتی که این نوع استراتژی تولید محتوا در پی دارد، اعمال محدودیت در عملکرد بات های گوگل است که اصطلاحا به آن Crawl Budget می گوییم. البته باید در نظر داشته باشید که این مسئله فقط برای وب سایت های بسیار بزرگ پیش می آید. در چنین شرایطی اگر مطلب در صدر نتایج نبوده و تعداد کاربران قابل توجهی را از گوگل به سایت ما هدایت نمی کرد می توان مقاله را حذف کرد. این کار بهبود عملکرد بات های گوگل در سایت را در پی خواهد داشت.

در وب سایت های بزرگ مدت زمان بررسی سایت توسط ربات های گوگل محدود است و ترجیحا نباید این زمان صرف بررسی مقالات قدیمی و کم ارزش شود.

بهبود کیفیت و ساختار محتوا

بهترین راه برای بروزرسانی مطالب قدیمی و بهبود کیفیت آنها این است که خود را جای کاربر قرار دهید و تلاش کنید که به تمام سوالات کاربر در این مقاله پاسخ دهید. در مقالات قدیمی می توانید با توجه به سوالاتی که در بخش نظرات از شما پرسیده شده است آن را کامل کنید. همچنین توصیه می شود که اصول نگارشی را رعایت کنید و برای هر سوال و پاسخ یک تیتر و یک پاراگراف جداگانه در نظر بگیرید.

لینک سازی در بروزرسانی مطالب قدیمی

یکی از مسائل مهم در تولید محتوا و سئو لینک سازی یا Link-Building است. احتمال دارد زمانی که این مقاله را منتشر کردید امکان لینک دادن به برخی واژه ها وجود نداشته یعنی در ان زمان برای آنها مقاله ای هنوز منتشر نشده بوده و یا لینک دادن به آن را فراموش کرده بودید. حال بهترین زمان برای بهبود و اصلاح لینک سازی داخلی می باشد.

رعایت اصول سئو در محتوا

حتما اصول سئو که بایستی در تولید محتوا در نظر گرفته شود را مرور کنید. برخی از مهم ترین موارد عبارتند از :

  • لینک سازی داخلی به مقالات مرتبط
  • افزودن تگ Alt یا همان متن جایگزین به تصاویر ‌(‌ مرتبط با موضوع مقاله )‌
  • نشانه گذاری Scheema
  • استفاده اصولی از تیترها و پاراگراف ها
  • استفاده از کلمه کلیدی به تعداد مطلوب

بروز رسانی و افزودن اطلاعات جدید

خب ،‌ در اینجا به مهم ترین بخش بروزرسانی مطالب قدیمی می رسیم که شما باید با توجه به تغییرات پیش آمده در رابطه با آن موضوع مقاله خود را به روز رسانی کنید. جالب است بدانید که در برخی مواقع بروزرسانی و افزودن اطلاعات جدید بیشتر از ایجاد یک مقاله جدید به سئو سایت شما کمک خواهد کرد. در صورتی که از پیش از تصاویر جذاب و ویدئو در این مقاله استفاده نکرده اید حتما افزودن این موارد را در نظر بگیرید.

این کار یکی از بهترین راه ها برای افزایش رتبه در گوگل است و با توجه به تغییر شرایط ، پیشرفت زمان و به وجود امدن اطلاعات جدید در تمامی زمینه ها این قابلیت وجود دارد که مقاله ها را به روز رسانی کرده و اطلاعاتی را به آن ها بیافزاییم. همچنین به اشتراک گذاری مقاله در شبکه های اجتماعی می تواند از جمله راهکارهایی باشد که پس از بروز رسانی مقاله بهتر است انجام دهید.

توصیه می شود که :‌

  • بروزرسانی مطالب قدیمی را همانند تولید محتوا به صورت منظم پیگیری کنید.
  • در بروز رسانی ها سعی کنید Tile و Description را به روز رسانی کرده و از بر جذابیت آنها بیافزایید.
  • نتایج و تغییرات را به کمک گوگل سرچ کنسول بررسی کرده