ویژگی-های-لوگو-خوب
Logo Design tips مراحل طراحی لوگو
طراحی لوگو ، نشانه یا آرم

یک لوگوی ایده آل چیزی فراتر از یک عکس یا نوشته است ، لوگو خوب داستان کسب و کار شما را بیان می کند و انتقال دهنده این است که شما که هستید ؟ و چه کاری انجام می دهید ؟

اهمیت طراحی لوگو

طراحی یک لوگو متناسب و ایده برای کسب و کار شما بسیار مهم و حیاتی است و در این زمان که هر سازمان ، شرکت و .... نیاز ضروری به وب سایت و حضور در شبکه های اجتماعی دارند نیاز به طراحی لوگو بیشتر از هر زمان دیگری افزایش پیدا کرده است .

طراحی لوگو
4.6 | از 63 رای

برای طراحی لوگوی ایده آل مراحل زیر را مرور کنید و متناسب با فعالیت خود طراحی لوگو حرفه ای خود را آغاز کنید .

مراحل طراحی لوگو

یک لوگو به وسیله ی رنگ ها ، فونت ها ، اشکال هندسی ، عکس ها و … نمایانگر برند شماست.

مشخص بودن این مسئله که برای چه هدفی نیاز به لوگو دارید می تواند شما رادر تصمیم گیری کمک کند.

افزایش شناخت : آیا سازمان شما به تازگی شکل گرفته است ؟ و یا با رقیبان زیادی رقابت می کنید ؟

.. داشتن یک لوگوی “قدرتمند” به شما کمک می کند تا مشتریانتان برند شما به آسانی شناسایی کنند.

ایجاد ماندگاری : مشتریان با چشمانشان خرید می کنند !

توجه داشته باشید که تصاویر بهتر از متن ها ، خدمات و محصولات درذهن ماندگار می شوند

ایجاد اعتماد : بخشی از جذب و افزایش مشتری بستگی به تمایل آنها به اعتماد کردن به شماست ، لوگویی که بتواند صداقت و درستی به مخاطب منتقل کند کار شما رادر جذب مشتری آسان خواهد نمود.

افزایش تحسین : اگردر حال حاضر مشتریان به کسب و کار شما دید خوبی دارند باید لوگویی طراحی کنید که نمایانگر سادگی و هوش و ذکاوت است و ار تاثیر گذاری خوبی برخوردار باشد.

بادر نظر گرفتن بازار هدف خود تصمیم بگیرید.

خیلی مهم است که مشخص کنید چه اشخاصی مشتری شما هستند ؟

(مشتری خودرا انتخاب کنید) و لوگو خودرا متناسب با آن اشخاص طراحی کنید.

به عنوان مثال یک لوگوی مناسب برای گل فروشی می تواند از یک فونت خاص و عجیب استفاده کند و رنگ های روشن برای آن درنظر گرفته شود و کاملا واضح است که این طرح برای یک گاراژ تعمیر و سرویس خودرو اصلا مناسب نیست.

یک لوگو متناسب برای شرکت حقوقی باید نمایانگر صداقت و قدرت باشد.

آموزش طراحی لوگو

آیا نیاز است که لوگو شامل نام شرکت باشد ؟

البته که شما می خواهید نام خود رابرای شناسایی کسب و کارتان درذهن مشتری حک کنید.
اما همیشه بکار بردن نام طراحی لوگو ایده مناسبی نیست .

در صورتی که نام سازمان یا شرکت خیلی طولانی و یا عمومی است یا عموما ترجمه درستی ندارد.

بکاربردن نام شرکت لوگو را فراموش کنید.

لوگو شرکت رادر تمام اندازه هایی که نیاز است درمکان های مختلف استفاده کنید تصور کنید.

در بعضی مواقع نام شرکت درهمه جا خوانا نیست.

اگر نام سازمان شما نیز درکنار لوگو همیشه خوانا نیست نام آن رابکار نبرید.

از رنگ بندی سازمان پیروی کنید :

در صورتی که مجموعه شما از رنگ هادر تبلیغات  به درستی استفاده کرده و رنگ بندی خاصی برای خود درذهن مخاطبین ثبت کرده است بسیار مهم است که آن رنگ هادر لوگو بکار بروند.

استفاده مداوم از رنگهای خاص درسازمان حس آشنایی ایجاد می کند.

اگر سازمان شما با طیف رنگ های خاص برند سازی شود ، درذهن مردن یک حس آشنایی ناخود آگاه با آن رنگ ها ایجاد می شود.

در صورتی که سازمان شما برای خود رنگ هایی خاصی درنظر نگرفته و یا کسب و کار شما درحال راه اندازی می باشد.

پیشنهاد می کنیم مطالعاتی درمورد روانشناسی رنگ ها و کاربرد آنها در طراحی داشته باشید.

اصول طراحی لوگو

از لوگوی برند های معروف الهام بگیرید ولی کپی نکنید

ساختن لوگویی مشابه برند های معروف و مورد علاقه ممکن است وسوسه بر انگیز باشد ؛ اما برای مخاطبین این کار تنبلی ، عدم خلاقیت و بی استعدادی سازمان اطلاق می شود.

لوگو های برند های معروف در زمینه کاری خودتان بررسی کنید ، چه چیزی درآنها برای شما جذاب است ؟ چه نکته ی منفی وجود دارد ؟  البته خیلی درگیر این مسئله نشوید بررسی 10 – 12 لوگو برای اینکه به شما برای خلاقیتایجاد لوگو و پروراندن ایده کافی است.

یک لوگو ی ایده آل باید ساده ، به یاد ماندنی و متناسب با کسب و کار باشد . با نظر گرفتن این مورد کار دنبال کنید.

لطفا ساده باشید …

در حالی که ممکن است تلاش کنید با طراحی لوگوی تجاری خود پیام های زیادی منتقل کنید اما زیاده کاری دراین امر موفقیت رابه خطر می اندازد.

از بکار گیری رنگهای زیاد اجتناب کنید ، از یک فونت استفاده کنید ، یک لوگوی گیج کننده و شلوغ هیچ پیامی را نمی تواند انتقال دهد..

اگر از اجزای زیادی درساخت لوگو استفاده کنید درک آن برای مخاطب سخت می شود و نمی دانند به کجا دقت کنند و چه پیامی درآن نهفته است .

استیو جابز درمورد سادگی میگوید :

سادگی کلمه مقدسی است . بدست آوردن سادگی سخت تر از بدست آوردن پیچیدگی است زیرا شما باید به سختی کار کنید تا تفکر خود را سامان دهید و آنرا ساده کنید .

چند طرح مختلف ایجاد کنید

در اولین گام ممکن است شما ایده های مختلفی برای لوگوی تجاری خود داشته باشید ،  همه ی آن ایده ها روی کاغذ بیاورید تا بتوانید مقایسه کنید کدام یک از آنها کارآمد است و کدام راباید حذف کرد.

حتی بد ترین طرح ها که حذفشان حتمی است می توانند درذهن شما جرقه ای ایجاد کنند تا ایده ای بهتر به فکر شما برسد و ممکن است بعضی از اجزای آن خوب به نظر بیاید ودر لوگوی ایده آل نهایی بتوان از آن اجزا استفاده کرد.

پس بدترین ایده ها هم می توانند خوب باشند !

 ایده های خود را روی کاغذ طراحی کنید

Photoshop , Corel  و دیگر ابزار های نرم افزاری کار طراحی را بسیار آسان می کنند و امکانات زیادی دراختیار ما می گذارند ولی کشیدن و طراحی کردن روی کاغذ می تواند شما رادر خلق ایده های جدید و یا بهبود ایده های فعلی درطراحی کمک کند.

بهتر است مداد و از کاغذ سفید بدون پس زمینه (ساده) استفاده کنید .

چیزی پاک نکنید … تمام کاغذ ها و طرح هایی که خوب ازآب درنیامده اند را نگه دارید ، آنها نیز می توانند جرقه ی ایده هایی عالی و ارزشمند باشند.

بزرگترین شرکت های طراحی چندین و چند طرح روی کاغذ می کشند قبل از اینکه موس کامپیوتر را لمس کنند !

از سایرین نظر بخواهید

ممکن است طرحی به نظر شما عالی باشد و شدیدا تمایل به بهبود آن داشته باشید و کار را تمام شده بدانید اما ضروری است تا از دیگران در مورد آن نظر بخواهید و بازخورد آن طرح در ذهن دیگران را بررسی کنید.

طرح های خود را به کسانی که می توانند مخاطب شما باشند نشان دهید و نظر بخواهید …

از آنها بپرسید چه بازخوردی این طرح برای آنها ایجاد می کند ؟

آیا این طرح هیجان انگیز است یا خسته کننده ؟ زشت یا جذاب ؟ عمومی یا خاص ؟

همچنین از آنها بپرسید چه تصور و پیامی را از آن دریافت می کنند ؟

طرح لوگو شما مقیاس پذیر است

تمام ابعادی و موقعیت هایی که شما از لوگو استفاده خواهید کرد رادر نظر بگیرید.

“روزنامه ، بنر های تبلیغاتی ، امضای ایمیل ها ،وب سایت و …. آیا طرح شما مقیاس پذیر است ؟ لوگوی شما بایددر همه ی اندازه ها به خوبی پیام شما را منتقل کند.

اگر طرح شما شامل خط های ریز و نازک باشد و جزیئات زیادی دربر گیرد فراموش نکنید که دراندازه های کوچک جزئیات خوب دیده نمی شود .

طراحی لوگو