آژانس طراحی سایت وینت

گوگل آنالیتیک

گوگل آنالیتیک

در صورتی که نمی دانید گوگل آنالیتیک چیست .. و با آن کار نکرده اید . و یا آن را نصب کرده اید و به آن سر نمی زنید این مطلب را از دست ندهید….
در این پست به بررسی سرویس فوق العاده ی گوگل آنالیتیک می پردازیم ..

 چرا هر وب سایتی نیاز به گوگل آنالیتیک دارد ؟

چند تفر روزانه از وب سایت شما بازدید می کنند؟
مخاطبین شما کجا ساکن هستند ؟
آیا شما به یک وب سایت موبایل فرندلی ریسپانسیو نیاز دارید  ؟
کدام وب سایت ها ترافیک بیشتری به سایت شما ارسال می کنند ؟
کدام تاکتیک بازاریابی اینترنتی مخاطبین بیشتری برای شما ایجاد می کند ؟
کدام صفحه ها در وب سایت شما محبوب تر هستند ؟
مخاطبین از کدام وب سایت / موتور جستجوگر به شما رجوع می کنند ؟ و پس از بازدید از سایت شما به چه سایت های دیگری مراجعه می کنند ؟
کدام موضوعات برای مخطبین شما جذاب تر است ؟

به محض اینکه سرویس گوگل آنالیتیک را راه اندازی نمائید به تمام امکانات بالا و بسیاری امکانات دیگر دسترسی پیدا خواهید کرد و می توانید ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید و گزارش های این آمارگیر هوشمند را مشاهده کنید. اگر شما وب سایت های متعددی دارید می توانید همه ی آنها را در این سرویس راه اندازی و مشاهده نمائید.

 چرا هر وب سایتی نیاز به گوگل آنالیتیک دارد ؟

این تصویر یکی از گزارش های آمار وب سایت شما در آنالیتیک است ، شما در سرویس گوگل آنالیتیک به بیش از 50 نوع گزارش با فیلتر های مختلف دسترسی خواهید داشت.

گوگل آنالیتیک چیست ؟

گوگل آنالیتیک چیست : در بخش گزارش ها شما می توانید با کلیک بر روی تاریخ محدوده ی زمانی گزارش را تغییر دهید و میزان ترافیک سایت را در زمان های مختلف بررسی کنید ، همچنین با فعال کردن بخش Compare می توانید بازدید های یک بازه زمانی به عنوان مثال این ماه را با ماه گذشته مقایسه کنید .

اگر شما یک وب سایت شخصی دارید و یا یک فروشگاه اینترنتی را اداره می کنید .. شخصی و یا سازمانی مهم نیست …. شما به گوگل آنالیتیک نیاز دارید …
در این بخش برخی از امکانات این سرویس آمارگیر حرفه ای را مختصرا توضیح می دهیم .

گوگل آنالیتیک چیست

آموزش کامل گوگل آنالیتیک

در این بخش میخواهیم آموزش کامل گوگل آنالیتیک را برای شما کاربران دهیم ، در ادامه با ما باشید تا با گوگل آنالیتیک و آموزش های آن بیشتر آشنا شوید.

آموزش کامل گوگل آنالیتیک

گزارش های بخش Audience reports

این گزارش به شما هر اطلاعاتی که درباره بازدید کننده بخواهید در اختیار شما می گذارد. در این قسمت شما اطلاعاتی درباره ی ( سن ، جنسیت ، موقعیت جغرافیایی ، زبان ، زمان های مراجعه به سایت ، تکنولوژی ها ( موبایل ، تبلت یا کامپیوتر و نوع اینترنت ) در اختیار شما می گذارد.

بخش Acquisition reports

این بخش به شما اطلاعات کلی تری از بازدید کننده ها میدهد ( کل بازدید کننده ها )
چه میزانی از ترافیک از شبکه های اجتماعی به وب سایت شما راه پیدا کرده اند …
از چه وب سایت هایی ترافیک بیشتری به سایت شما رجوع کرده اند ؟ ( تبلیغات در کدام سایت اثر بخش تر بوده است ؟ )

و…..

گزارش Behavior reports

این بخش از گزارشات هر آنچه در باره محتوای وب سایت بخواهید به شما می دهد به عنوان مثال :
صفحاتی که بیشترین بازدید را داشته اند.
صفحاتی که مخاطب جدید را به سایت شما وارد کرده اند
صفحاتی که بیشتری خروجی را در وب سایت شما داشته اند.
در صورتی که شما جستجوی داخلی سایت را فعال کرده باشید می توانید آماری از کلمات جستجو شده در سایت داشته باشید .

به علاوه اطلاعاتی در مورد سرعت بارگذاری صفحات در این بخش موجود می باشد.

اگر آمارها و گزارش های گوگل آنالیتیک برای شما پیچیده است می توانید از سرویس  Quill Engage  استفاده کنید با استفاده از این سرویس می توانید خلاصه ای از آمار وب سایت را که توسط GoogleAnalytics دریافت شده را مشاهده کنید.

One thought on “گوگل آنالیتیک

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.